6 - клас

РОЗРОБКИ УРОКІВ із соціально-побутової реабілітації для учнів зі зниженим зором


РАЦІОНАЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ 6 клас

Мета: систематизувати знання про правильне харчування; створити умовк для свідомого засво­єння норм здорового способу життя; активізувати пізнавальну активність; розвивати тактильні, сма­кові відчуття; усі елементи зорового сприйняття: здатність бачити зблизька і вдалину, спостерігання за рухливими предметами, їх формою, кольором.
Обладнання: мультимедійна установка з екраном; вирізані з картону кола з назвами вітамінів (А, В, С, Д, Е) з одного боку і текстами з іншого; картки з хаотично написаними буквами, із «доріжками»; фрукти, овочі та їх шматочки; зображення сонечка з промінцями, на яких записані окремі фрази.

Хід уроку

I.  Організаційний момент Учитель.
Гарно як здоровим бути!
Слід про гамбургер забути,
Соків треба більше пити,
І частіш в парку бродити.
Гартуватись, обливатись,
Фізкультурою займатись.
Хвороб різних не боятись,
В теплім домі не ховатись,
З друзями в дворі гуляти І про сон не забувати!
Ось тоді почнете жити І здоров’ям дорожити!
II. Підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу, актуалізація опорних знань
Учитель. Що, на вашу думку, найцінніше в житті людини? (Здоров’я.)
Я хочу подарувати вам це сонце. Нехай кожен візьме себе по промінчику і прочитає, що таке здоров’я.
(Діти по черзі вибирають промінці, читають і пояснюють зміст прочитаного.)
  Здоров’я — це краса.
  Здоров’я — це розум.
  Здоров’я — це сила.
Галина ГОЛОВІНА, учитель-реабілітолог КЗ «СЗШ № 12», м. Алчевськ, Луганська обг
 Здоров’я — найбільше багатство.
  Здоров’я — пе те, що потрібно берегти.
  Здоров’я — це довге щасливе життя.
  Здоров’я — це можливість допомагати іншим.
Здоров’я було й залишається найважливішою частиною життя людини. Словосполучення «здо­ровий спосіб життя» останнім часом ми чуємо дуже часто.
  А як ви гадаєте, що означає вести здоровий спосіб життя?
(Діти пояснюють, що це значить: спорт, пра­вильне харчування, свіже повітря, налагоджений побут, активний відпочинок, негативне став­лення до шкідливих звичок тощо.)
III.   Повідомлення теми й мети уроку
IV.  Робота над темою уроку
Учитель. Що означає, по-вашому, правильно
харчуватися? (Відповіді дітей.)
Скільки існує людство, стільки часу не стиха­ють суперечки на цю тему. Сьогодні ми погово­римо про найбільш розповсюджені чотири види харчування.
(На екрані демонструються слайди.)
Вегетаріанство
Люди не користуються продуктами тваринного походження, у тому числі шерстю, шовком, шкі­рою для виготовлення одягу.
Сироїдство
Сироїдами називають людей, які надають' пе­ревагу природному, натуральному харчуванню. Це дуже давній стиль харчування. Печерна лю­дина, не маючи вогню, харчувалася лише сирою їжею (м’ясо мамонта, корінці, плоди рослин, зерна злаків).
Американський вид харчування (фаст-фуд)
За п’ятнадцятихвилинну перерву людина встигає з’їсти обід із трьох страв. Швидкий ритм сучасного життя, насичений робочий графік бага­тьох людей призвели до того, що цей вид харчу­вання закріпився і нині став одним із найбільш розповсюджених. Традиційний вид
Людина притримується трьох- або чоти- рьохразового режиму харчування, вживаючи свіжу гарячу їжу. При цьому особливе значен­ня має факт прийому їжі у строго визначений час.
Учитель. Ми дізналися про особливості стилів харчування. Який стиль найближчий вам? Чому?
Робота з прислів’ям
На дошці записане прислів’я. Давайте про­читаємо його.
Млин живе водою, а людина — їдою.
  Як ви розумієте значення цих слів? (їжа е необхідною для підтримування життєдіяльнос­ті організму.)
  А якою має бути їжа? (Смачною і різнома­нітною.)
  Чому? (У різних продуктах містяться різ­номанітні поживні речовини.)
Робота з картками
У вас на картках є завдання. Прослідкувавши рух букв доріжками, ви зможете прочитати сло­во й дізнаєтеся про дуже важливий компонент нашої їжі.
(Діти складають слово «вітаміни».)
Робота з картонними колами
Вітаміни — украй необхідні для здоров’я ре­човини. У вас є різнокольорові кола з картону, на яких записані основні вітаміни. На зворотно­му боці зазначені назви продуктів, в яких вони присутні.
(Діти читають слова і прикріплюють кола на дошку. На екрані під час пояснень демонстру­ються слайди із зображеннями різноманітних продуктів.)
Вітамін С
Підвищує здатність організму опиратися хво­робам, допомагає пристосуватися до стресів, до­лати втому, зміцнює судини, суглоби.
Продукти: солодкий перець, цитрусові, пе­трушка, ягоди, салат, обліпиха, шипшина.
Вітамін А
У разі його нестачі порушується ріст, обмін ре­човин в організмі, слабне зір, з’являється карієс, пересихає шкіра.
Продукти: кульбаба, абрикоси, кукурудза, молоко, сир, шпинат.
Вітамін В
У разі його нестачі швидко з’являється втома, слабкість, порушується сон, знижується імунітет, погіршується мисленнева діяльність. Погано пра­цює серце, печінка, кишечник, нервова і крово­носна системи, погано росте волосся, з’являється лупа. У дітей уповільнюється ріст.
Продукти: дріжджі, молоко, м’ясо, часник, печінка, риба, бобові, крупи.
Вітамін Д
Зміцнює кості, зуби, додає енергії.
Продукти: молоко, печінка, риб’ячий жир, гриби, зелені овочі.
Вітамін Е
Без нього людина передчасно старіє, у неї ви­никають захворювання судин, хвороби нервової системи.
Продукти: мучні вироби, крупи, соєві продук­ти, молоко, м’ясо, зелень.
Учитель. То що ж потрібно робити, аби бути здоровим? (Відповіді дітей.)
Піраміда харчування
(Піраміда демонструється на екрані.)
Ви бачите на екрані піраміду харчування, де зображені різноманітні продукти. У вас на партах лежать картки з такими ж маленькими пірамідами. Зліва зазначені назви вітамінів. Проведіть стрілочки від вітаміна до продукту, в якому він знаходиться.
(Діти виконують завдання.)
Фізкультхвилинка для очей
Робота із загадками
Відгадайте загадки про овочі та фрукти. Зна­йдіть відгадки серед написаних у клітинках букв.
Гра «Знайди предмет»
Знайдіть навпомацки в мішечку овоч або фрукт і опишіть його.
Із заплющеними очима визначте на смак овоч або фрукт.
Письмова робота
Для того щоб краще запам’ятати правила раціонального харчування, ми їх запишемо.
 У харчуванні всього має бути в міру.
 їжа повинна бути різноманітною.
 їжа має бути теплою.
  Слід ретельно пережовувати їжу.
  Необхідно їсти овочі та фрукти.
 їсти потрібно 3—4 рази на день.
 Не можна їсти перед сном.
  Не слід їсти копчену, гостру, солону їжу.
  Не можна перекушувати чіпсами або суха­риками.
   Закріплення вивченого матеріалу Бесіда
  Який стиль (вид) харчування є найбільш розповсюдженим?
  Що таке «режим харчування»?
  До чого призводить неправильне харчу­вання?
V.    Підсумок уроку
Учитель. Ви отримали найнеобхідніші уяв­лення про правильне харчування. Ми ще буде­мо повертатися до цієї теми, аби ви зрозуміли, що справжня краса — це здоров’я, а щоб ваш організм був красивим і здоровим, я пропоную дотримуватися цих простих правил.

Немає коментарів:

Дописати коментар