5 - клас

РОЗРОБКИ УРОКІВ із соціально-побутової реабілітації для учнів зі зниженим зором

РОДИНА УЧНЯ. СТОСУНКИ В СІМ’Ї 5 клас
Мета: формувати уявлення про доброзичливі сімейні відносини, про необхідність допомагати один одному, підтримувати у важкий момент; розвивати пізнавальні здібності; зміцнювати м’язи очей; учити правильно дозувати зорове навантаження; розши­рювати візуально-просторову активність.
Обладнання: демонстраційна картина із зо­браженням родини, індивідуальні картки із за­вданнями.
Хід уроку
I.  Організаційний момент Учитель.
Семья — словечко странное,
Хотя не иностранное.
Как слово получилось,
Не ясно нам совсем.
Ну, «я» — мьі понимаем,
А почему их семь?
Не надо думать и гадать,
А надо просто сосчитать:
Два дедушки,
Две бабушки,
Плюс мама, папа, я.
Сложили? Получилось 7 человек.
Семь «я»!
А если єсть собака?
Вшходит 8 «я»?
  Нет, если єсть собака,
Вьіходит ВО! — семья!
II.  Повідомлення теми й мети уроку
III.  Робота над темою уроку Бесіда
  Кожна людина народжується в сім’ї. Сім’ї можуть бути різними: великими й маленькими, тихими й веселими, дружними і, на жаль, не дуже... Хто входить до складу сім’ї? (Діти нази­вають членів родини.)
 Хто хоче розповісти про свою сім’ю? За що ви любите своїх рідних?
Робота з картиною
(На мультимедійній дошці висвітлюєть­ся картина із зображенням родини, де ко­жен чимось зайнятий. Діти дивляться на зображення 5 секунд, після цього картина зникає. Учні з окремих пазлів складають кар­тинки в себе на партах, намагаючись роз­ташувати складові частинки правильно по пам’яті.)
Зверніть увагу: у дружній люблячій сім’ї всі один одному допомагають. Для кожного знайдеть­ся посильна робота. Розкажіть про свої обов’язки в родині.
Діти за бажанням розповідають про свої сім’ї. Учитель акцентує увагу на позитивних моментах.)
Робота з картками
На картках зашифроване прислів’я. Якщо ви прослідкуєте очима від зірочки до зірочці по стрілках, ви його прочитаєте. («У недружній родині добра не буває».)
Як ви розумієте цей вислів? Запишіть прислів’я в зошити.
Фізкультхвилинка для очей
Вправа «Закінчи речення»
Закінчіть фрази:
 Я поспішаю зі школи додому, тому що ....
 Мені затишно вдома, тому що ....
 Я люблю, коли всі вдома, тому що ....
 Я намагаюся допомогти батькам, тому що ....
 Я чекаю на вихідний день, тому що ....
Робота в групах
(Учні об’єднуються в групи.)
Пропоную кожній групі, порадившись, скласти поради щодо спілкування в сім’ї:
 зі старшими;
 з молодшими;
 із хворими і слабкими.
(Звіт кожної групи, складання загальних пра­вил спілкування. Діти повинні зрозуміти, що до кожної людини потрібно виявляти повагу, турботу, співчуття, любов і милосердя.)
Розповідь учителя
У родині існує не менше основних правил ввічливості, ніж у громадських місцях.
Слова «дякую», «пробач», «будь ласка» у житті кожної сім’ї е вкрай необхідними. Часом вам важ­ко помітити, що мама на вас ображається, коли ви недбало кидаєте: «Налий чаю», «Подай видел­ку», не додаючи при цьому «будь ласка». Мама нічого не зобов’язана робити, тим більше, що вона виростила дітей, які цілком можуть полегшити їй життя. Тому не слід зловживати її добротою. Краще попросити, аби вона довірила вам частину обов’язків по господарству.
Важливо пам’ятати, що в спілкуванні між людьми важливу роль відіграє інтонація. Корот­ка фраза: «Подай мені ложку» може при бажанні прозвучати тепло й мило, а ми, на превеликий жаль, часто дозволяємо собі щось на кшталт: «То ти подаси мені ложку?!». Нерідко інтонація є важливішою ніж слова.
Членам сім’ї слід дотримуватися таких правил:
 не виявляти зневаги до захоплень інших;
 не засуджувати чужих друзів, не показу­вати свого негативного ставлення до них, якщо таке є;
 не підвищувати голос (особливо при сто­ронніх);
  не влаштовувати в домі скандалів;
 не запрошувати гостей, якщо в будинку хтось хворий.
Кожен член сім’ї зобов’язаний:
 прибирати після себе безлад;
 тихо закривати вхідні двері;
  витирати ноги, входячи до квартири;
  стукати в двері, якщо треба зайти в кімнату до когось із членів родини.
У родині стосунки повинні будуватися на взаємній довірі. Не слід звинувачувати близьку людину у брехні, намагатися зловити на чомусь. Діти ні в якому разі не повинні підвищувати голос на матір чи батька. Кажіть якомога більше гарних слів мамі, татові, братам, сестрам, адже сім’я — найдорожче, що є в людини.
Фізкультхвилинка
Гра «Сімейне дерево»
(На мультимедійній дошці висвітлюється ве­лике дерево. У кроні розташовані частини слів, які треба скласти й записати в зошити. Кожна частина укладена в рамку певної (парноїформи.)
До-бро, мило-сердя, лю-бов, по-вага, допо-мога, те-пло, тур-бота, ввічли-вість тощо.
IV.  Підсумок уроку
Бесіда
 То що ж найголовніше в сімейних стосунках?
  За що ми любимо своїх батьків?
  Як потрібно ставитися до хворих і немічних людей?
  Що потрібно робити, аби завоювати автори­тет у молодших членів родини?
Учитель. Сподіваюся, у ваших родинах завж­ди пануватиме мир і спокій, любов і турбота, тому що рідні люди — це найголовніше на світі. Ц

Немає коментарів:

Дописати коментар